Invloed URL shorteners op SEO

Ik kwam laatst een interessante video tegen van Matt Cutts, hoofd van Google’s Webspam team. In deze video wordt de volgende vraag gesteld: “Sinds Google Twitter en Facebook links als ranking signalen gebruikt, geven URL shorteners op dezelfde manier anchor tekst door als reguliere links?”

Matt Cutts geeft uitleg:

Conclusie

Wanneer Google een pagina crawlt en een ‘schone’ 301 of permanent redirect tegenkomt, zal de PageRank en anchor tekst correct doorgegeven worden. Wanneer de 301 een NoFollow link betreft, geldt dit uiteraard niet. Kortom, ‘schone’ URL shorteners zoals bit.ly en goo.gl zijn niet nadelig voor de SEO.


Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.

Over Tim Beeren

Tim Beeren – geïnspireerd door Internet Marketing, E-commerce en
Zoekmachine optimalisatie, jonge online ondernemer met passie en ambitie.

Tim Beeren is te volgen op Twitter als @timbeeren.

3 Reacties op "Invloed URL shorteners op SEO"

Reageer op "Invloed URL shorteners op SEO"