Google Social Search

Eind 2009 is Google gestart met Social Search, toentertijd nog een experiment. Google Social Search vult de zoekresultaten aan met Social resultaten. De bedoeling hiervan is om zoekresultaten verder te personaliseren door gebruik te maken van de ‘social circle’ van de gebruiker. Wanneer je ingelogd bent met je Google account zoekt Google bij een zoekopdracht van de gebruiker naar sociale connecties uit het sociale netwerk van de gebruiker. De Google +1 Button, tweets, likes etc. worden naast de zoekresultaten getoond. Hoe meer het zoekresultaat ‘leeft’ in jouw sociale netwerk, hoe hoger deze gepositioneerd wordt door Google.

In Nederland is Google Social Search, bij mijn weten, nog niet uitgerold. Hieronder een filmpje van Google waarin Google Social Search wordt uitgelegd:


Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.

Over Tim Beeren

Tim Beeren – geïnspireerd door Internet Marketing, E-commerce en
Zoekmachine optimalisatie, jonge online ondernemer met passie en ambitie.

Tim Beeren is te volgen op Twitter als @timbeeren.

Reageer op "Google Social Search"