Onlangs heeft Google een drietal video’s gepubliceerd waarin zij advies geven aan de online ondernemer op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. Op een hilarische wijze schetsen zij situaties waar dagelijks veel bezoekers mee te maken hebben. Met deze drie filmpjes begrijp je de gedachte/frustratie van de bezoeker en leer je wat absolute ‘conversie killers‘ zijn op een webwinkel.
Zoeken, zoeken, zoeken
Herkenbaar voor veel online shoppers. Je bent op zoek naar een product, maar kan het met geen mogelijkheid vinden op de webwinkel terwijl je weet dat ze het wel verkopen. Zelfs de zoekfunctie leidt niet tot het gewenste resultaat. Als online ondernemer is het belangrijk om jouw webwinkel zo in te richten, dat elke leek zijn of haar producten kan vinden zonder ellenlange zoektocht. Daarnaast wordt een uitgebreide en gebruiksvriendelijke zoekfunctie zeer op prijs gesteld. De online shopper heeft haast.
Aparte landingspagina’s een garantie voor succes?
Je hebt onlangs voor jouw webwinkel diverse aparte landingspagina’s gemaakt en denkt daarmee klaar te zijn? Dit is een grote fout die veel online ondernemers maken. Het meten en optimaliseren van landingspagina’s is essentieel bij het genereren van conversie. Speel in op de wensen en behoeften van je bezoekers, wees relevant!
Is het afrekenproces gebruiksvriendelijk?
Het meest frustrerende aspect aan online winkelen voor een online shopper is een tijdrovend, gecompliceerd en onduidelijk afrekenproces. Hier haken de meeste bezoekers af, maar hier wordt ook het geld verdiend! Voorkom dat potentiële klanten afhaken en nooit meer terugkomen bij jouw webwinkel!
Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.