Hoe presteert mijn webwinkel in webwinkelland?

Een tijd geleden alweer (even geen tijd gehad om te bloggen) kwam het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, in combinatie met enkele partners, met een zeer interessant rapport op de proppen: Benchmark Thuiswinkel Awards 2011.

Dit onderzoek laat zien hoe diverse webwinkels uit verschillende branches scoren op het gebied van bezoekersaantallen, conversiepercentage, belangrijkste verkeersbronnen, grootte van assortiment, gemiddeld aankoopbedrag etc.

Dit is zeker een interessante graadmeter voor webwinkeleigenaren om te kijken hoe zij scoren ten opzichte van de rest van Nederland. Ook ik krijg vaak de vraag van klanten wat het gemiddelde conversiepercentage is, wat een gemiddeld bezoekersaantal is etc. Dit onderzoek kan daarvoor een mooie ‘benchmark’ zijn.

Daarnaast heeft het Hoofdbedrijfschap Detailhandel in samenwerking met Thuiswinkel.org het ‘Multichannel Monitor 2011’ onderzoek gepubliceerd. Dit rapport geeft interessante resultaten wat betreft de rol van het online en offline kanaal.

Zeker twee aanraders om eens door te nemen!


Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.

Over Tim Beeren

Tim Beeren – geïnspireerd door Internet Marketing, E-commerce en
Zoekmachine optimalisatie, jonge online ondernemer met passie en ambitie.

Tim Beeren is te volgen op Twitter als @timbeeren.

Reageer op "Hoe presteert mijn webwinkel in webwinkelland?"