Website Usability case: Carglass

Op televisie en radio word je doodgegooid met reclame van Carglass. Ze verwijzen in die reclame door naar de website. Uit nieuwsgierigheid ben ik de website van Carglass eens gaan bezoeken.

Wat een goed gevoel geeft die website mij! Overzichtelijk, rustig en duidelijk. Geen drukke kleuren en geen ‘overload’ aan aandachtspunten. Simpel maar met een duidelijke call-to-action.

F-patroon van Jakob Nielsen

Wat mij erg opviel toen ik de website van Carglass bezocht is dat zij duidelijk gebruik (bewust of onbewust) hebben gemaakt van het F-patroon van Jakob Nielsen.

Het F-patroon komt duidelijk naar voren op de voorpagina van Carglass. In onderstaande afbeelding heb ik het F-patroon in het blauw aangegeven. Daarnaast heb ik de opsomming van voordelen en de call-to-action button aangegeven. Die opsomming van voordelen heeft een subtiel groen vinkje wat mij (en andere bezoekers) een soort van vertrouwd gevoel geeft. Erg goed gedaan!

Carglass website

Ik weet zeker dat Carglass een hoog conversiepercentage scoort middels deze klasse voorpagina.

Verbeterpunten website Carglass

Uiteraard zijn er verbeterpunten voor de website van Carglass. Ik zou de de call-to-action button ‘Klik hier voor een afspraak’ een opvallende kleur meegeven zodat deze nog iets meer opvalt. Daarnaast zou ik de kijkrichting van de vrouw richting de call-to-action button sturen. Op deze manier gaat alle aandacht uit naar de belangrijkste button van de website en wordt de bezoeker niet afgeleid.

Met kijkrichting is veel te beïnvloeden, lees deze fototips voor meer conversie maar eens. Ook het artikel ‘Kijkrichting: Stuur de blik van de lezer met foto’s‘ is een echte aanrader!

Inmiddels is Carglass fanatiek aan het A/B-testen met hun website.


Mis het volgende artikel niet! Abonneer je gratis via RSS of e-mail.

Over Tim Beeren

Tim Beeren – geïnspireerd door Internet Marketing, E-commerce en
Zoekmachine optimalisatie, jonge online ondernemer met passie en ambitie.

Tim Beeren is te volgen op Twitter als @timbeeren.

3 Reacties op "Website Usability case: Carglass"

Reageer op "Website Usability case: Carglass"